Somnul, una dintre conditiile care asigura performanta sportiva

benzi kinesiologice

Somnul dulce, mult aduce! Si ce anume aduce daca nu capacitati sporite de realizare a tuturor activitatilor si responsabilitatilor pe care fiecare dintre noi le are? Toata lumea stie ca trebui sa doarma macar 8 ore in fiecare noapte pentru a se putea bucura de beneficiile somnului. Si se stie, de asemenea, ce se intampla cand nu se doarme suficient. Apare irascibilitatea, lipsa de concentrare, o pofta mare de dulce, lancezeala si incapacitatea de a desfasura in mod optim antrenamentele.

banda kinesiologica pentru alergari

Fara somn, nu exista performanta

Nu stiu cum esti tu, dar daca nu eu dorm, pot spune ca nu sunt bun de nimic! Abia ma tarai si abia astept sa treaca ziua si sa ma culc. Pentru ca se mai intampla sa am „nopti albe” sau „gri” si sa nu dorm suficient. Poate ti s-a intamplat, poate nu! Insa, atunci cand mergeam ca un somnambul si indrazneam, totusi, sa ma duc la sala, vreau sa iti spun ca mai mult ma plimbam si ma uitam la altii ce fac, decat sa imi vad de antrenamentul meu. De ce nu eram in stare sa il fac asa cum trebuie? Din cauza oboselii, pentru ca lipsa de somn la asta duce!

Odihna de calitate este obligatorie

Adevarul este ca somnului nu i se acorda o importanta prea mare atunci cand vine vorba de activitatile sportive si de performanta in acest domeniu. Toti cei care desfasoara o anumita activitate sportiva, indiferent ca este vorba de profesionisti sau de cei care doar au un hobby, se axeaza mai mult pe alimentatie, pe hidratare si pe antrenamentul in sine. Insa, somnul este un element care est cam neglijat. Somnul inseamna recuperare, regenerarea organismului, a creierului, a muschilor si a intregului sistem. Este foarte bine atunci cand corpul este ajutat cu o alimentatie sanatoasa si cu o cantitate optima de apa, insa somnul este un factor extrem de important si ar trebui pus in capul listei.

benzi kinesiologice

In ce perioada are loc refacerea?

Specialistii recomanda ca oricine doreste sa se bucure de beneficiile unui somn de calitate, sa se culce pe la 9 seara, pentru ca organismul se recupereaza cel mai bine intre aceasta ora si ora 1 dimineata, recuperare care are loc atat la nivel celular, cat si fizic. Cresterea musculara nu apare numai in perioada in care se desfasoara antrenamentele sau atunci cand se introduc cantitati semnificative de nutienti; ci si in timpul somnului are loc acest fenomen. Daca organismul nu se odihneste suficient, nu are cum sa se recupereze in mod adecvat.

Cum sa recunoastem simptomele oboselii extreme sau a supraantrenamentului?

Exista anumite semne care ne spun ca nu ne-am odihnit suficient sau ca ne-am antrenat prea mult si anume:

  • prezenta anxietatii si a lipsei de chef in desfasurarea activitatilor si mai ales, a antrenamentului;
  • senzatia de „sfarseala” si prezenta irascibilitatii crescute;
  • greata, dureri de cap, dureri musculare, pofta de mancare crescuta sau dimpotriva, scazuta;
Ce se intampla daca nu se doarme cum trebuie?

Raspunsul este foarte simplu! Se va stagna si inca mult! Se va instala plafonarea, se va pierde din masa musculara si, da, se poate ajunge si la acumularea de kg in plus, din pacate; in cazul in care episoadele de insomnie au loc des. Si supraantrenamnetul in sine poate sa duca la insomnie. Organismul se simte atat de obosit si de suprasolicitat, incat este incapabil sa doarma. Stiu ce spun, pentru ca mi s-a intamplat si mie! Am exagerat cu antrenamentul pentru ca doream „sa imi depasesc limita”, insa a doua zi, dupa o noapte de nesomn, nu am putut sa mai fac nimic. Plus ca, am cautat sa mananc ciocolata! Multa!! Nu suna prea bine, nu-i asa?

Ce solutii se pot aplica in caz de oboseala extrema?

In cazul in care te confrunti si tu cu oboseala extrema din cauza lipsei de somn, trebuie sa stii ca poti lua anumite masuri care sa te ajute si anume:

  1. ai grija la antrenamentele pe care ti le construiesti si nu depasi limita! Afla care iti sunt aceste limite si invata sa le respecti, daca vrei rezultate!
  2. culca-te devreme si renunta la gadget-uri cu cel putin 3-4 ore inainte sa te culci. Mai bine citeste o carte sau plimba-te!
  3. daca apar durerile musculare si articulare pentru ca ai avut tendinta sa te fortezi, sa stii ca poti oricand sa apelezi la o sedinta de masaj, la medicamente antiinflamatoare, daca durerea este mare (numai cu acordul medicului, da?), la geluri sau la benzile kinesiologice. Sunt sigur ca ai auzit de acestea din urma! Sunt extrem de utilizate de catre cei care desfasoara activitati sportive de performanta si nu numai.

Unde se pot aplica? Benzile kinesiologice se pun la incheieturi, la umar, la nivelul gatului sau pe brate si picioare, in functie de zona in care este resimtita durerea sau inflamatia. Poti aplica toate aceste masuri in cazul in care ai asemenea probleme pentru ca, cu siguranta, te vor ajuta in procseul de vindecare si de recuperare.

Si care este conzluzia?

Concluzia este ca trebuie sa dormi bine daca vrei sa ai rezultate pozitive!  Somnul de calitate este esential pentru atingerea acelor obiective pe care le doresti. In lipsa lui, nici sa nu te gandesti ca vei face perormanta! Tine cont de sfaturile care ti-au fost prezentate si ai grija la somnul tau in fiecare noapte!

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*